theea
Situatia cinematografelor din Romania este mai mult decat precara. Multi au tendinta de a asociatia ideea de sala de cinema cu ceea ce vad la mall... Da, si ala e cinematograf, da nu cel de altadata. Nu sunt salile in care mergea spuma Bucurestilor de odinioara, nu sunt salile alea ce aduna mii de soapte si de saruturi fugare, nu sunt salile ce te faceau sa uiti de comunism si sa evadezi, fie si pentru cateva zeci de minute, intr-o alta lume... Cele din urma sunt pe cale de disparitia...


Totul pare ca se intampla in urma cu secole..Ei, nici chiar asa... Si eu am prins cinematografele care umpleau Bulevardul Elisabeta. Acum, numai unul supravietuieste: Corso, care iarna isi intampina spectatorii in frig. Geamuri sparte, cazinouri si praf... asta a ramas din cele cateva cinematografe din buricul Capitalei....

Uitandu-ma in geamurile lor am zarit un anunt mai mult decat trist:

Regie Autonoma de Difuzare si Exploatare a Filmului, cea care detine toate cinematografele ce apartin marelui stat roman, isi inchiriaza spatiile(bufetele)... pentru a mai face rost de un ban, daca cei interesati doresc si documentatia necesara tre ' sa scoata niste lei din buzunar..daca tot nu platesc bilet ;)

Totusi, de ce nu mai vin oamenii la cinematograf? Pai, eu cred ca vin, dar merg la mall...pentru ca e cool sa mergi in mall, pentru ca acolo filmele ajung cu vreo 2 saptamani inainte sa le vezi in cinematografele RADEF si pentru ca statului nu-i mai pasa de salile sale. Pentru ca nu mai investeste si pentru ca putini sunt cei ce rabda filmul de dragul artei.

Astazi am calcat si eu pragul cinematografului Corso. Am vazut ultimul film al lui Mircea Daneliuc, "Marilena". Il recomand mai ales celor care urla ca s-au saturat de filmele despre comunism, pelicule ce vin sa ne vorbeasca despre perioada aceea neagra a Romaniei. Nu-i nimic, veti avea in fata o portie de contemporaneitate, una "dulce" de altfel. Filmul spunea povestea unei femei atat de rupta din cele ce traiesc astazi printre noi, inconjurata de barbatii care o fluiera la colt de bloc, dupa care se duc acasa, mirosind a alcool, sa-si f**a nevestele.

Am ajuns cu 15 minute mai devreme. Am cumparat biletele, pentru ca mai apoi, insotita de una bucata prietena, sa intru in sala. Sala goala...dupa 5 minute..situatia ramane aceeasi...dupa alte trei, apare un cuplu...El: Asa o sa fie. Nu mai vine nimeni. Ce sa zic..s-a inselat..cred ca pana la sfarsitul filmului, sala a reusit sa adune vreo 20 de oameni..de mentionat, nici unul nu avea peste 30 de ani, ca sa nu zic 25...

Trista realitate...

L.E.: tot raul spre bine, nu am auzit nesimtiti care raspund la telefon la mijlocul filmului, nu am mai auzit rontait de floricele si fasait de ambalaje. O fost asa..mai intim...si fara pitipoance :)

foto: Theodora Stoica
Etichete: , , edit post
1 Response
  1. dugy Says:

    No, daca o fost asa mai intim ma ardeleanco :P o sa ma duc si eu.


Trimiteți un comentariu